Zeszyty naukowe
Autor: Anna Baraniecka 263
Strony: 263-275
pdf pełen tekst

Streszczenie

Logistyczna obsługa klienta, w przeciwieństwie do obsługi marketingowej, postrzegana jest stereotypowo jako źródło kosztów i problemów przedsiębiorstw. Takie podejście wynika głównie z błędnego rozumienia pojęcia obsługi logistycznej. Tymczasem w tym procesie logistycznym tkwi olbrzymi potencjał generowania wartości, tak dla przedsiębiorstwa, jak również jego klienta.
W referacie autorka przybliża istotę logistycznej obsługi klienta i wskazuje na procedurę jej projektowania, gwarantującą większą efektywność i skuteczność działań w tym obszarze.

Słowa kluczowe: logistyczna obsługa klienta (LOK), strategia obsługi klienta, poziom obsługi klienta (POK), wskaźnik perfekcyjnie wykonanego zamówienia - OTIF, bezpośrednia rentowność klienta (BRK), Efekt Forestera.

THE LOGISTIC CUSTOMER SERVICE IN RELATION TO VALUE OF COMPANY

Summary

Logistic customer service, in contrast with the marketing service, is perceived stereotypically as the source of costs and problems of enterprises. Such an approach results mainly from incorrect understanding comprehending the logistic service. Meanwhile an enormous potential of generating the value lies in this logistic process, so for the enterprise, as well as his customer. In the paper the author is moving the being of the logistic customer service closer and he is pointing at the procedure of for her designing, guaranteeing the greater effectiveness and efficiency of action in this area.

Keywords: logistic customer service, strategy of logistic customer service, level of the customer service, OTIF, Direct Customer Profitability (DCP), Forester Effect.