Zeszyty naukowe
Autor: Bożenna Kromer 83
Strony: 83-93
pdfpełen tekst

Streszczenie
W artykule przedstawiono wykorzystanie procesu oceniania pracowników w zarządzaniu wynikami pracy w banku. Stosowane procedury oceniania wpływają na kształtowanie postaw i zachowań pracowników, przyczyniając się do realizacji przyjętych celów i wartości organizacji. Zastosowanie narzędzia informatycznego SZOP, w procesie oceny realizacji celów i kompetencji pracowników, ułatwiło i przyspieszyło procedurę, zachowując spójność systemu z polityką personalną banku.
Słowa kluczowe: pracownik, cele, kompetencje, wyniki, ocena

EMPLOYEE EVALUATION AS A WAY TO IMPROVE THE IR QUALIFICATIONS AND WORK PERFORMANCE

Abstract
In this article it has been shown how the usage of employee evaluation in the performance management at the bank was applied. The evaluation procedures used have influence on employees’ attitude and behavior change. This in turn helps to attain goals and to go along with the company’s values. The application of computers during the process of goals realization and employees’ competencies evaluation made it easier, has accelerated the whole procedure and helped to keep the system coherent with the bank’s staffing policy.
Keywords: employee, goals, skills, performance managemet, evaluation
JEL Code: M12