Zeszyty naukowe
Autor: Alina Kozarkiewicz, Przemysław Wójcik 383
Strony: 383-394
pdfpełen tekst

Streszczenie
Projekty marketingowe stanowią specyficzną kategorię projektów. Ich sukces jest wypadkową wielu różnych czynników, ale jednym z nich jest niewątpliwie wiedza zespołów projektowych, dotycząca bardzo różnych dziedzin, m.in.: zarządzania, estetyki, psychologii, technologii informatycznych. Celem artykułu jest prezentacja wybranych aspektów problematyki zarządzania wiedzą w projektach marketingowych. W pierwszej części artykułu zaprezentowano dyskusję na temat roli zarządzania wiedzą w projektach marketingowych. W drugiej części pracy omówiono wyniki badań empirycznych, których celem było poznanie opinii i doświadczeń pracowników agencji marketingowych na temat systemów zarządzania wiedzą, ich składowych – metod i narzędzi, a także roli, jaką odrywają w efektywnej realizacji projektów marketingowych.
Słowa kluczowe: zarządzanie wiedzą, projekty marketingowe, metody zarządzania wiedzą, narzędzia do zarządzania wiedzą

KNOWLEDGE MANAGEMENT IN MARKETING PROJECTS
 
Abstract
Marketing project constitute a specific category of projects. Although their success results from the variety of factors, one of the crucial seems to be the team’s knowledge about management, aesthetics, psychology, IT etc. The aim of this paper is to explore selected issues of knowledge management (KM) in marketing projects. In the first part of the paper the discussion about the importance of KM will be presented. Next, the results of empirical research will be demonstrated. The research was aimed at the recognition of experience, judgments and opinions of the employees of marketing agencies as to the systems of knowledge management, their building blocks in form of methods and tools, as well as the role of KM systems in the efficient realization of marketing projects.
Keywords: knowledge management, marketing projects, knowledge management methods, knowledge management tools
JEL Codes: D83, M31, M54