Zeszyty naukowe
Autor: Małgorzata Wiśniewska 447
Strony: 447-459
pdfpełen tekst

Streszczenie
Celem niniejszego artykułu jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: w jakim stopniu system zapewnienia jakości kształcenia opracowany zgodnie z wymogami obowiązującego w Polsce prawa na Wydziale Y Szkoły Wyższej X jest spójny z nowoczesnymi trendami w zarządzaniu jakością, opisanymi w modelu CAF 2013 (Common Assessment Framework – Wspólna Metoda Oceny) dla usług edukacyjnych? W badaniu wykorzystano metodę analizy porównawczej, metodę studiowania dokumentów wewnętrznych oraz rozmowę z przedstawicielem Wydziału do spraw WSZJK. W interpretacji wyników, w ustaleniu stopnia spójności, posłużono się jednościową skalą stanów względnych opracowaną przez R. Kolmana.
Słowa kluczowe: jakość, wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia, szkolnictwo wyższe, model CAF

QUALITY SYSTEM OF EDUCATION OF THE FACULTY X AT HIGHER SCHOOLY FROM THE PERSPECTIVE OF CAF MODEL CRITERIA

Abstract
The purpose of the article is to answer the question: To what extent the system of quality assurance developed at the Faculty Y of the Higher School X in accordance with the requirements and principles of Polish law is consistent with modern trends in quality management, described in the 2013 CAF (Common Assessment Framework – Common Assessment Framework) model, developed for educational services? During the study the method of comparative analysis, methods of internal documents studying and an interview with a WSZJK representative of the Faculty were used. In interpreting the results, in determining the degree of consistency the relative scale developed by R. Kolman was used.
Keywords: quality, internal education quality assurance system, higher education, CAF model
JEL Code: M19