Zeszyty naukowe
Autor: Katarzyna Żak 541
Strony: 541-551
pdf pełen tekst

Streszczenie:
W artykule przedstawiono koncepcję tworzenia i podtrzymywania relacji przedsiębiorstwa z jego klientami. Zasadniczą rolę odgrywają w niej wykorzystywane technologie informacyjno-komunikacyjne. Są one z jednej strony doskonałym narzędziem budowania trwałych relacji z klientami, jednak z drugiej strony może pojawić się problem tzw. luki cyfrowej. Zjawisko można rozpatrywać na różnych płaszczyznach, m.in. społecznej, ekonomicznej i demografi cznej. Stąd ilustracją badanego zjawiska są wybrane dane statystyczne obrazujące wykorzystanie ICT w przedsiębiorstwach oraz przez indywidualnych klientów.
Słowa kluczowe:
relacje z klientem, ICT, wykluczenie cyfrowe

CLIENT ORIENTATION AND THE PROBLEM DIGITAL DIVIDE


Abstract:
This paper presents the concept of creating and maintaining business relationships with its customers. Play a key role in the use of ICT. They are on the one hand a great tool for building lasting relationships with our customers, but on the other hand, it can be a problem so. Digital Divide. This phenomenon can be seen at different levels: including social, economic and demographic. Hence the illustration of the phenomenon under study are selected statistics illustrating the use of ICT in enterprises and by individual customers.
Keywords: customer relations, ICT, digital divide